香港手製點心註定式微?半夜2點開工企全日 年輕師傅爆「大佬」月薪竟得這數字|Juicy叮
發佈時間:13:01 2026-06-28 HKT
有網民在社交平台發文,感嘆香港手製點心行業正步向式微:「香港做點心既人青黃不接,因為後生仔唔會願意2點起身、4點翻(返)工......」,帖文觸動不少網民共鳴,有不少行內點心師傅亦留言大談夕陽行業的辛酸,包括「辛」金比例等掀起熱議。
樓主身受其害:拎最低工資周身痛
樓主在帖文中除了感嘆點心業,亦大方分享自己身處珠寶行業的辛酸,樓主負責在珠寶廠做揀石(stone sorting)工作,直言同樣面臨斷層危機:「有新人嫌辛苦嫌人工低唔願入行,舊人又慢慢陸續退休。」樓主自言是因為熱愛才入行,但現實卻是骨感的:「拎住最低工資,趴係檯上睇同砂糖差唔多大小既石,做8個鐘,一星期已經周身痛,吃力不討好。」
年輕點心師傅現身說法:越高人工一定做到死
帖文引來一位年輕點心師傅的網民留言解答,他坦言現時越來越少新血入行,全因工作條件太過苛刻:「真係太早起身,同埋長期都要喺度企,冇停手!同埋都會有機會俾啲老師傅鬧,受唔到咁多氣。」
他更道出廚房如戰場的壓迫感,一人請假隨時引發骨牌效應:「同埋如果你一射波(請病假)就要做埋你嗰份嘅時候,基本上第二日都可以唔使返工」。他指行內最少要工作10小時以上,但「食飯時間就係朝頭早半個鐘、下晝半個鐘」。當被網民問到點解不分上下兩更時,他無奈道出業界現實:「因為香港人工太貴,所以淨係會得一更,同埋從以前開始都係咁。」
被問到做點心的最大挑戰,他直指體力消耗極大:「真係好熱,同埋真係要全身都郁行嚟行去,加隻手都唔會停」。有網民認真請教,若把點心在辦公時間製作再冷藏會否影響品質?他專業地回應:「手工點心唔會落防腐劑」,始終是即日製作、即日買最鮮味。
他更踢爆行業的「辛」金比例,雖然學徒起薪有兩萬多,但「越高人工就一定做到死」,即使捱到升做「大佬」(點心主管),人工亦不算高,只有大約3萬至3.5萬左右。面對老師傅相繼退休,他直言香港點心文化正逐漸失傳,因此這位網民已經自立門戶開設點心教育公司,走入學校推廣。他的熱誠打動了無數網民,不少人在帖文中紛紛留言大讚「勁有心」、「香港人不能沒有點心」,甚至有網民瘋狂追問七月份的課程時間表,連家教會及公司活動都留言邀請他開班,希望手作點心不會太快絕跡。
廚房地獄?「老屎忽」文化?行內人揭血淚史
除了這位年輕師傅,帖文更炸出大批曾入行或身邊有親友做點心的網民,揭露更深層的辛酸,有網民大爆父親的「非人生活」:「我老豆係點心師傅,三點就返工......佢對手因為搓麵粉所以超厚超硬超多枕,鐵沙掌咁!廚房蒸點心長期都好X熱,所以每日都焗到個人都酸臭埋,有時做油炸位會彈到成手傷哂。」
曾在知名連鎖店做學徒的網民亦大吐苦水,指商用點心要求「又快又靚」,「流水線生產,個個工位都要企,係練得一身好本領但太辛苦,體力跟唔上」,甚至有網民憶述1994年讀酒店管理時的實習經歷,半夜2點由屯門入金鐘,「仲要企喺度包點心企5,6個鐘」,直言幸好當時年輕捱得過,但畢業後亦堅決不入行。
薪酬與付出嚴重脫節?網民:重賞之下必有勇夫
至於網民最詬病的「老屎忽」文化,更被前學徒們連環踢爆,有20年前做學徒的網民憶述當年的暗黑衛生及階級觀念:「睇住啲老師傅成盤鳳爪跌哂落地,都拎返上嚟執入蒸籠。跟住啲大佬食飯又點心又加餸,你就同另外啲細既食蒸蛋同青菜。呢啲垃圾文化真係襯早88(拜拜)」。另一位前學徒亦怒轟師傅一味只識鬧人:「垃圾文化,樣樣都X,仲成X日上深圳叫雞。」
對於傳統行業無人入行,大部分網民都認為「人工低、工時長、受氣」才是致命傷:「出埋啲X人工就怪人地唔肯捱」、「你呢個條件出,唔好話80k,你出50k...實際呢個workload人工仲衰過保安,真係你老母都唔做」,認為重賞之下必有勇夫,歸根究底是資方不願提高待遇。
轉型自救?網民倡推「夜茶」文化
面對青黃不接的死局,有不少網民提出破格建議,認為與其逼人半夜起身,不如改變香港人的飲茶習慣:「其實點心只能夠朝頭早賣,所以要半夜返工呢樣嘢根本就錯哂......不如快啲改咗個文化做放工食點心咁咪好。」事實上,不少年輕一代的網民都紛紛留言響應表示喜歡飲夜茶,有網民甚至翻查歷史,指戰前香港的「夜茶」配歌壇文化曾經非常繁盛,當時有平喉四大天王在知名茶樓獻唱,呼籲「夜茶應該要文藝復興」。
時代巨輪不斷向前,除了點心和珠寶,網民還數出了淡水魚檔、洋服裁縫、傳統麵包師傅等行業正在消失。當「捱苦」不再是這個年代的唯一出路,傳統行業若果堅持不改革薪酬福利與工作環境,或許正如網民所言,最後也只能無奈地被工廠「預製菜」與時代所淘汰。
來源:Threads@aries0seira、bigma_dimsum

















